Co roku w okresie świątecznym zmagamy się z tym samym problemem. Suto zastawione stoły wigilijne i ogromne ilości jedzenia, które spożywamy mogą być dla naszego organizmu sporym wyzwaniem. Skoro już pozwalamy sobie na odstępstwa od codziennej diety, warto po świętach zadbać o to, aby nasz organizm łagodniej znosił skutki owych grzeszków. Dlatego przygotowaliśmy dla Państwa kilka sprawdzonych sposobów, jak szybko i bezboleśnie wrócić do prawidłowych nawyków żywieniowych.

1.Przygotuj miejsce w zamrażarce.

Wszyscy znamy historię, w której rodzice obdarowują swoje dzieci i gości świątecznymi potrawami, bo tych w okresie świątecznym nigdy za wiele. W konsekwencji wracamy do codziennego życia z gotowym ‘menu’ na najbliższy tydzień. Jest to oczywiście bardzo wygodne, ale perspektywa spożywania cały tydzień potraw bogatych w tłuszcze, przepełnionych węglowodanami ciast i potraw mącznych, może się okazać katastrofą. Rozwiązaniem jest sprawna zamrażarka. Większość potraw wigilijnych, nadaje się świetnie do zamrożenia, dzięki czemu możemy wrócić do zbalansowanej diety, a przygotowane jedzenie się nie zmarnuje.

Boxing Day Buffet Lunch Christmas Tree and Log Fire

2. Nie zapomnij o wodzie

Zrezygnuj na jakiś czas z owocowych soków i słodkich napojów. Zastąp je duża ilością wody mineralnej, która wspomoże procesy metaboliczne oraz detoksykacyjne organizmu. Wypijaj około 2 litrów wody i staraj się wyrobić sobie nawyk picia często, a w małych ilościach. Duża butelka wody może się okazać niezastąpionym towarzyszem.

Flat infographic concept of everyday water drinking, water consumption by people, health care and body balance support. Flat design style modern vector illustration.

3. Ruch to zdrowie

Można pomyśleć, że to pusty slogan, ale odpowiednia dawka ruchu to wybawienie dla naszego organizmu, zmęczonego świątecznym lenistwem. Nie martw się jeśli nie masz czasu na siłownię czy regularny trening. Szukaj ruchu w czynnościach dnia codziennego. Zrezygnuj z windy na rzecz schodów, zamiast krzesła, użyj w pracy piłki rehabilitacyjnej lub najzwyczajniej w świecie wykonaj w pracy kilka ćwiczeń rozciągających, które dotlenią Twoje mięśnie i mózg oraz pozwolą Ci efektywniej pracować.

Acrobatic work of a buinessman

4. Wspomagaj metabolizm

Z pomocą przyjdzie prosty w przygotowaniu napój, który możesz zabrać w termosie do pracy lub szkoły. Zagotuj litr wody z 3 łyżkami dobrej jakości miodu, 3 łyżkami soku z limonki, plasterkiem imbiru oraz szczyptą kurkumy i świeżo zmielonego pieprzu. Wypijaj szklankę tak przyrządzonego napoju przed każdym posiłkiem. Wspomoże on przemianę materii, a dodatkowo rozgrzeje Cię w zimowe dni.

Green citruses with ginger root on white background

5. Oczyszczanie przede wszystkim

Przygotuj oczyszczający koktajl na bazie zielonych warzyw tj. szpinak, pietruszka, ogórek czy seler naciowy. W ten sposób pozbędziesz się z organizmu nadmiaru dwutlenku węgla, wspomożesz swoje jelita i dostarczysz sobie sporej ilości witamin. Jeżeli po świątecznych zaniedbaniach czujesz się przepełniony, dokuczają Ci wzdęcia i problemy z wypróżnianiem to zielone koktajle będą wybawieniem w uporczywych dolegliwościach gastrycznych.

Healthy drink, vegetable juice, studio shot

Mamy nadzieję, że przedstawione wskazówki okażą się pomocne w szybkim i efektywnym powrocie do formy. Przed nami Nowy Rok, a więc zdrowe przyzwyczajenia mogą w nim zagościć na stałe, jako profilaktyczne nawyki. Zachęcamy do wspomagania organizmu każdego dnia. Na płaszczyźnie żywieniowej, ale i terapeutycznej. Nasi specjaliści pomogą skutecznie wyeliminować dolegliwości powstałe na skutek chwilowego zapomnienia przy wigilijnym stole. Zapraszamy do kontaktu z nimi i życzymy wszystkiego dobrego w Nowym Roku. Niechaj przyniesie pasmo sukcesów osobistych i zawodowych, ale przede wszystkim dużo, dużo zdrowia, bo to ono jest najważniejsze.

Tags: , ,